Merida 0.9 Carbon custom bike - MTB >>> Road

pitanja, odgovori, savjeti i trikovi kako vratiti stvari u prvobitno stanje...

Merida 0.9 Carbon custom bike - MTB >>> Road

PostPostao/la tomo_ubica dana 30. 07. 2017. (15:08)

Poštovanje ljudi.
Otpočeo sam jedan mali projekt.
Kupio sam relativno povoljno merida 0.9 puknutu karbonsku ramu ( 26" kotači ) koju sam popravio.
Krek je bio na top tube-u.
Rama je egzotika, teška samo 946g na 20"

slika

Ono što sam sad planirao dalje je napraviti od nje cestovnjaka s diskovima, 29" kotačima, flat volanom i carbon rigid vilicom.
Provjerio sam, otraga strane 29" kotač sa Schwalbe Koyak 28" gumama.
Nabavio sam i Dura Ace pogon, a našao sam i Ultegra Trigger Shiftere.

Pa me zanima koji su potencijalni problemi na koje mogu naići prilikom montiranja cestovnih dijelova na MTB?
Mislim prvenstveno na pogon,BB, kazetu i stražnji mjenjač.

Također, ovaj BB mi ne izgleda kao standardni press fit. Zna li netko o kakvom je BB-u riječ?
SLIKE: https://www.dropbox.com/sh/ql0nxql1zbg9 ... m9mOa?dl=0
Zadnja izmjena: tomo_ubica; 30. 07. 2017. (15:30); ukupno mijenjano 3 put/a.
Avatar
tomo_ubica
 
Postovi: 604
Pridružen/a: 20. 09. 2010. (01:13)
Reputation point: 12

Re: Merida 0.9 Carbon custom bike - MTB >>> Road

PostPostao/la Hapex dana 30. 07. 2017. (15:18)

Neznam koliko broj zubaca imaš na prednjem lančaniku, da ti ne bi strugali u chainstay

Poslano sa mog S60 koristeći Tapatalk
..every gram counts..
Avatar
Hapex
 
Postovi: 1031
Pridružen/a: 12. 02. 2009. (01:56)
Lokacija: Bjelovarsko-bilogorska
Reputation point: 27

Re: Merida 0.9 Carbon custom bike - MTB >>> Road

PostPostao/la tomo_ubica dana 30. 07. 2017. (15:26)

Šajbe su 39/52
Avatar
tomo_ubica
 
Postovi: 604
Pridružen/a: 20. 09. 2010. (01:13)
Reputation point: 12

Re: Merida 0.9 Carbon custom bike - MTB >>> Road

PostPostao/la ChILd_ReBoRn dana 30. 07. 2017. (15:37)

Mislim da u taj bb idu direkt lageri
Avatar
ChILd_ReBoRn
 
Postovi: 3561
Pridružen/a: 08. 06. 2015. (16:37)
Lokacija: Koprivnica
Reputation point: 27

Re: Merida 0.9 Carbon custom bike - MTB >>> Road

PostPostao/la tomo_ubica dana 30. 07. 2017. (17:42)

Šta bi to onda značilo ? Da sam ograničen kod odabira pogona ( osovine ) ili postoje nekakvi adapteri za shimano i gxp pogone?
Avatar
tomo_ubica
 
Postovi: 604
Pridružen/a: 20. 09. 2010. (01:13)
Reputation point: 12

Re: Merida 0.9 Carbon custom bike - MTB >>> Road

PostPostao/la Hapex dana 30. 07. 2017. (17:44)

Imam ti ja adaptere za baš takvu ramu

Poslano sa mog S60 koristeći Tapatalk
..every gram counts..
Avatar
Hapex
 
Postovi: 1031
Pridružen/a: 12. 02. 2009. (01:56)
Lokacija: Bjelovarsko-bilogorska
Reputation point: 27

Re: Merida 0.9 Carbon custom bike - MTB >>> Road

PostPostao/la ChILd_ReBoRn dana 30. 07. 2017. (18:14)

Kak kolega kaže... Postoje adapteri za sve...
Avatar
ChILd_ReBoRn
 
Postovi: 3561
Pridružen/a: 08. 06. 2015. (16:37)
Lokacija: Koprivnica
Reputation point: 27

Re: Merida 0.9 Carbon custom bike - MTB >>> Road

PostPostao/la RiderOfTheStorm dana 04. 08. 2017. (13:59)

Moraš paziti da ti je ukupna širina BB-a dovoljna da prihvati cestovni pogon jer je cestovni BB uži od MTB i shodno tome osovine su kraće.
Avatar
RiderOfTheStorm
 
Postovi: 1446
Pridružen/a: 13. 03. 2013. (19:23)
Lokacija: Šibenik
Reputation point: 10

Re: Merida 0.9 Carbon custom bike - MTB >>> Road

PostPostao/la filip00 dana 06. 08. 2017. (16:15)

Nabavi si šubler i informiraj se malo o pogonima....ovo izgleda kao BB30 pogon, znači nikakav pressfit. Razlika je što je BB30 manji promjerom (42, a ne 46mm) i već ima uprešane šalice. Ti u ovo direktno stavljaš ležajeve. Postoji trilijun opcija za adaptere, u to neću ulazit.

Što se pogona tiče, MTB šalice su načelno 5mm šire nego cestovne (73 umjesto 68mm) što znači da trebaš ići na MTB pogon (kurble i osovine), a onda si staviš cestovne šajbe. U startu mislim da je projekt potpuno promašen jer ti je geometrija bicikla potpuno pogrešna, ali svejedno good luck s trudom. Ak imaš kakve dileme ili pitanja, pucaj, možda mogu još kako pomoći. Možda da napišeš točno kaj si planirao (kakvu vilicu, kočnice, točan pogon itd)
U teoriji, između teorije i prakse nema razlike. Međutim, u praksi...
Avatar
filip00
 
Postovi: 2572
Pridružen/a: 06. 02. 2012. (22:38)
Reputation point: 49

Re: Merida 0.9 Carbon custom bike - MTB >>> Road

PostPostao/la tomo_ubica dana 15. 08. 2017. (08:26)

Dakle, ovo su dijelovi koji bi išli na njega:

Vilica XCR 29er PRO Carbon 465 - masa 787g
http://www.njuskalo.hr/image-w920x690/r ... 149443.jpg
S tim da mogu nabaviti 27.5" carbon rigid vilicu i stavit na nju 29" kotač, time bih malo spustio cijelu geometriju.

Kotači kotači DT SWISS 29" (240s i 350 nabe )
http://www.njuskalo.hr/image-w920x690/b ... 517924.jpg
http://www.njuskalo.hr/image-w920x690/b ... 517923.jpg
http://www.njuskalo.hr/image-w920x690/b ... 517919.jpg
http://www.njuskalo.hr/image-w920x690/b ... 517920.jpg

Kočnice će vjerojatno ići Formula R1. A razmišljam da stavim pravi cestovni volan sa šamaraljkama i idem na mehaničke disk kočnice.

Pogon Dura Ace ako ga uspijem nagurat (nabavio sam adaptere).

Mjenjači : prednji XTR, stražnji Dura Ace.
Avatar
tomo_ubica
 
Postovi: 604
Pridružen/a: 20. 09. 2010. (01:13)
Reputation point: 12

Re: Merida 0.9 Carbon custom bike - MTB >>> Road

PostPostao/la RiderOfTheStorm dana 15. 08. 2017. (11:58)

Imaš tu problema.
Obruči bi tribali podržavati visoke tlakove da ne dođe do pucanja ako mislis voziti ns 4+ bara.
Dura ace je totalni overkill za mjenjač i radi identično kao ultegra ili 105 ali ne možeš staviti wide range kazetu.
Moj savjet bi ti bija force ili rival cx1 i da odeš na 11-36 ili čak 11-42 (ili 10-42) pa se možeš koji put i po bilom putu provozati pogotovo ako staviš malo šire gume i s obzirom na geometriju ovaj bajk ti ima više smisla kao gravel/adventure tip.

Vilica mi se čini krme i može se naći puno lakših modela.
Avatar
RiderOfTheStorm
 
Postovi: 1446
Pridružen/a: 13. 03. 2013. (19:23)
Lokacija: Šibenik
Reputation point: 10

Re: Merida 0.9 Carbon custom bike - MTB >>> Road

PostPostao/la filip00 dana 15. 08. 2017. (13:24)

Kakvu širinu guma (i tip) si zamislio gore? Jer meni se sve više čini da radiš 29era koji ima gore cestovne gume i cestovni volan. I to u biti nije loše, ali onda govorimo o nekom tipičnom "gravel" bikeu, to je sad neka nova spika. Ugl, u tom slučaju govorimo o MTB-CX pogonu, znači omjer zupčanika nešto poput 46-36 naprijed, iza standardna kazeta. To ti pokriva više manje sve kaj trebaš, iako mislim da će ti prilično falit krajnje brzine ako misliš biti puno na cesti.

Kaj se kočnica tiče, ja bih kod ovakvog projekta svakako išao na cestovni volan (možda malo širi, 44cm) i na varijantu hidro diskova. To već povlači dosta troškova doduše - možda bi najzgodnije bilo upariti s DI2 mjenjačima, ali to košta sve....pa sad ovisi kaj zapravo hoćeš i koliki ti je budžet.

A da ideš na neki single speed nekog umjerenog omjera? Meni se to čini kao zgodnija opcija za cijeli ovaj projekt.
U teoriji, između teorije i prakse nema razlike. Međutim, u praksi...
Avatar
filip00
 
Postovi: 2572
Pridružen/a: 06. 02. 2012. (22:38)
Reputation point: 49

Re: Merida 0.9 Carbon custom bike - MTB >>> Road

PostPostao/la tomo_ubica dana 16. 08. 2017. (10:47)

Ovako...
Imam dosta svojih dijelova koje bih iskoristio tu. Imam također Truvativ Noir Carbon pogon 22-32-44 i XTR 980 24-32-42, pa i njih mogu iskoristiti ukoliko ne bude funkcioniralo to sa Dura ace pogonom. Imam jednu X0 3 x 9 grupu, 11-34 xtr kazeta 960, moglo bi biti neloša kombinacija.


Tu vilicu i kotače koje sam gore stavio već imam, zato bi njih iskoristio.
Gume sam mislio Schwalbe Kojak 622-36. https://www.bike-components.de/en/Schwa ... re-p41390/
A nije mi neki veliki trošak promijeniti obruče, stavit cestovne, pa ići na još uže gume.
Ali prvenstveno sam bicikl zamislio za duže rute, ali opet da nije za baciti po gradu jer bih tu i tamo išao s njim na posao.
Tako da ću vjerojatno ići na mtb volan 700mm, rogove i Tri karbonski bar u sredini za odmaranje.
Avatar
tomo_ubica
 
Postovi: 604
Pridružen/a: 20. 09. 2010. (01:13)
Reputation point: 12

Re: Merida 0.9 Carbon custom bike - MTB >>> Road

PostPostao/la tomo_ubica dana 22. 07. 2018. (15:03)

Prošlo je dosta vremena od početka ideje za ovaj projekt, odnosno od 26" rame složiti cestovnjaka s diskovima.

Dakle, sad od dijelova imam :
- rama merida 26" carbon + periferija
- sram red grupa 2 x 10
- nabe 240s
- 48T mtb xt chainring
-xx kazeta 11-36

Fale mi još obruči i vilica. Vilicu sam mislio kupiti kinesku 27.5" da mi spusti cijelu geometriju ( ili čak 26" ako na nju stanu 29" kotači sa cestovnim gumama ).
Također mi fale i neki cestovni obruči koje bih složio na te 240s nabe ( vjerojatno neke kineske karbonske ili nešto alu lagano tipa ZTR Alpha 340 ).

Sad me zanima sljedeće :
1) koji su problemi na koje bih mogao naići po pitanju mjenjača ? Hoće li moći Sram Red short cage šaltati sram XX kazetu 11-36? Ako ne, mogao bih riješiti neku XX 11-32, to bi trebalo raditi? Može li biti problema s dropoutom? Da je mtb dropout neadekvatan za sram red mjenjač? Odnosno, da je udaljenost mtb dropouta predaleko ( previsoko ) za cestovni mjenjač ?

2) Šta mi se nudi od opcija mehaničkih disk čeljusti ? Šta uopće postoji od toga, a da je funkcionalno barem blizu kod hidraulika ?

Unaprijed hvala...
Avatar
tomo_ubica
 
Postovi: 604
Pridružen/a: 20. 09. 2010. (01:13)
Reputation point: 12

Re: Merida 0.9 Carbon custom bike - MTB >>> Road

PostPostao/la Veliki Brat dana 22. 07. 2018. (16:34)

Što se mehaničkih kočnica tiče, koliko je meni poznato, trenutno najbolje na tržištu su TRP Spyre.
Primaju pakne kao za Shimano neki model (M535? Ne sjećam se sad...) i aktiviraju obje strane.
Iza nje je sada već vremešna Avid BB7, koja aktivira jednu stranu, pa traži malo više pažnje.

Vidio sam nedavno da Spyre netko nudi na njušci za 600 kn, mislim da je to tu negdje, možda malo visoko, iako su navodno nove. Ja sam ih sebi nabavio puno ranije i nisam ih uopće vozio (imao bb7 prije), završile su na ženinom bajku.
Sa stražnjom sam imao problema, nisam mogao namjestiti disk da ne struže (upravo na 240s nabama) i nikad to nisam riješio jer se silom prilika ne može voziti. Vidiš, nisam na tom bajku probao bb7 da vidim je li problem isti...

U svakom slučaju Spyre mi na papiru zvuče puno bolje od bb7, ali ako ne nabavljaš novo, moja je preporuka probati prije kupnje.
Gledam te!
Veliki Brat
 
Postovi: 618
Pridružen/a: 01. 09. 2014. (08:31)
Lokacija: Zagreb
Reputation point: 22

Re: Merida 0.9 Carbon custom bike - MTB >>> Road

PostPostao/la Emge dana 22. 07. 2018. (18:33)

Zasto mtb kazeta na te uske obruceve/gume?
36 je nevozljivo, a 32 ajde moze proci. 28 je taman.
Emge
 
Postovi: 1231
Pridružen/a: 01. 11. 2009. (18:47)
Reputation point: 11

Re: Merida 0.9 Carbon custom bike - MTB >>> Road

PostPostao/la tomo_ubica dana 22. 07. 2018. (20:53)

Mislim da ću ići na TRP Spyre jer mi je cilj složiti što laganiji bicikl. A ovi Avid BB7 su poprilično teški.

Zašto 11-36... jer imam tu XX kazetu 11-36 koja mi stoji sa strane, pa sam je mislio uvalit u taj setup.

Mogu nabaviti Sram Red kazetu 11-25 za 55$. Mislite da bi mi to bilo premalo za uspone poput Sljemena po cesti ? ( ako bih naprijed imao npr 32-48 ) ?
Avatar
tomo_ubica
 
Postovi: 604
Pridružen/a: 20. 09. 2010. (01:13)
Reputation point: 12

Re: Merida 0.9 Carbon custom bike - MTB >>> Road

PostPostao/la Emge dana 23. 07. 2018. (04:51)

Za sljemensku cestu pogon kompakt/klasicni i 28kazeta vise ti ne treba. Pogotovo ako ces slagat laksi bajk.
Sa 36 ce biti lakse, ali ces bit jako spor. Trebala bi biti prevelika kadenca. Jedino za neke jako strme ulice u Zagrebu. Al opet sve se to da izvozit sa klasicnom cestovnom kazetom. Ili ak ciljas tourning onda 32-36 ok. Mozda probat slozit 1x sa 36?
Emge
 
Postovi: 1231
Pridružen/a: 01. 11. 2009. (18:47)
Reputation point: 11

Sljedeća

Natrag na Radionica

Na mreži

Trenutno korisnika/ca: / i 1 gost.