Merida 0.9 Carbon custom bike - MTB >>> Road

pitanja, odgovori, savjeti i trikovi kako vratiti stvari u prvobitno stanje...

Re: Merida 0.9 Carbon custom bike - MTB >>> Road

PostPostao/la filip00 dana 23. 07. 2018. (08:18)

Ma 36 na kazeti ti ne treba za niš, osim ak ideš na neke suludo strme super duge rute. Sljeme je prosjek manji od 6% i ak ju voziš u prijenosu 36-28 - bit će ti prelagano u punoj kadenci, čak i ak si ful slab. Cestovni prijenos za najprosječnije vozače nema potrebe biti slabiji od 11-30 kazete i 50-34 pogona. Jače od tog ne treba za početnika (50-11 je dovoljno), a 34-30 je dovoljno za 99% uspona koje će bilo koji prosječni vozač vozit. Pošto očito voziš bicikl neko vrijeme, pretpostavljam da nisi ono baš početnik-početnik - tak da nemoj ić na korištenje kazete koju već imaš - jer nećeš koristit pol zupčanika, a ove koje ćeš koristit - će imat prevelike skokove između sebe.
U teoriji, između teorije i prakse nema razlike. Međutim, u praksi...
Avatar
filip00
 
Postovi: 2570
Pridružen/a: 06. 02. 2012. (22:38)
Reputation point: 49

Re: Merida 0.9 Carbon custom bike - MTB >>> Road

PostPostao/la tomo_ubica dana 23. 07. 2018. (20:15)

Emge : 1 x sistem mi nije opcija. Ako stavim naprijed ispod 40t bit će mi premalo po ravnome i blagim nizbdicama, a ako stavim 40 ili više bit će mi preteško za uspone.

Filip : zasad mi je opcija XTR pogon sa 175mm kurblama ( koji imam ), nabavio sam XT 48t lančanik, a ostavio bih na njemu još ovaj 36T od XTR-a. Mislim da bi to bilo zadovoljavajuće.
A za otraga bih nabavio Sram Red kazetu 11-28 ili 11-30.
U jako dobroj sam formi, te mislim da nema potrebe da idem na više od 28t otraga.
Muči me pitanje... Hoće li moći raditi Sram red shord cage na 11-30 kazeti ?
Avatar
tomo_ubica
 
Postovi: 601
Pridružen/a: 20. 09. 2010. (01:13)
Reputation point: 12

Re: Merida 0.9 Carbon custom bike - MTB >>> Road

PostPostao/la ChILd_ReBoRn dana 23. 07. 2018. (20:22)

mislim da ne.. trebat ces WIFLI opciju...

slicna je shema ko i sa MTB-om.. nekima radi.. nekim ane.. ovisi o duzini hangera i B screwu.. neki stave duzi pa voze.. neki mogu nasarafiti do kraja i vozi im... Preskup je mjenjac da bi se zahebavao i riskirao ako je imalo knap..
Avatar
ChILd_ReBoRn
 
Postovi: 3560
Pridružen/a: 08. 06. 2015. (16:37)
Lokacija: Koprivnica
Reputation point: 27

Re: Merida 0.9 Carbon custom bike - MTB >>> Road

PostPostao/la filip00 dana 23. 07. 2018. (21:18)

tomo_ubica je napisao/la:Filip : zasad mi je opcija XTR pogon sa 175mm kurblama ( koji imam ), nabavio sam XT 48t lančanik, a ostavio bih na njemu još ovaj 36T od XTR-a. Mislim da bi to bilo zadovoljavajuće.
A za otraga bih nabavio Sram Red kazetu 11-28 ili 11-30.
U jako dobroj sam formi, te mislim da nema potrebe da idem na više od 28t otraga.


Mislim da nećeš bit zadovoljan. Znači, vozit ćeš po ravnici 48 naprijed i otraga sredinu prema nižem dijelu kazete, i falit će ti zupčanika između, jer ćeš imat prevelike skokove između brzina. Mislim, možda i ne, ali to pretpostavljam da će bit...
U teoriji, između teorije i prakse nema razlike. Međutim, u praksi...
Avatar
filip00
 
Postovi: 2570
Pridružen/a: 06. 02. 2012. (22:38)
Reputation point: 49

Re: Merida 0.9 Carbon custom bike - MTB >>> Road

PostPostao/la Emge dana 24. 07. 2018. (04:19)

Projekt u samom startu ne isplativ. Puno kemijanja sa skupim dijelovima i opet to nije to. Ulaganje u mtb nabe, pogon, šajbe, mjenjaci. I na kraju krajeva pitanje kakva ce biti geometrija. Isplativije ti je da uzmes cestovnjaka.

Ok bi bilo da planiras nesto na bazi cestovnjaka, ali ti zelis bajk bas u cestovnjaka pretvorit. Stavi bar onda 29 kotace, ne 28.
Emge
 
Postovi: 1231
Pridružen/a: 01. 11. 2009. (18:47)
Reputation point: 11

Re: Merida 0.9 Carbon custom bike - MTB >>> Road

PostPostao/la Hapex dana 24. 07. 2018. (05:58)

Emge je napisao/la:Projekt u samom startu ne isplativ. Puno kemijanja sa skupim dijelovima i opet to nije to. Ulaganje u mtb nabe, pogon, šajbe, mjenjaci. I na kraju krajeva pitanje kakva ce biti geometrija. Isplativije ti je da uzmes cestovnjaka.

Ok bi bilo da planiras nesto na bazi cestovnjaka, ali ti zelis bajk bas u cestovnjaka pretvorit. Stavi bar onda 29 kotace, ne 28.
Gdje počinju 29, a gdje završavaju 28 kotači tj. gume ?

Poslano sa mog S60 koristeći Tapatalk
..every gram counts..
Avatar
Hapex
 
Postovi: 1031
Pridružen/a: 12. 02. 2009. (01:56)
Lokacija: Bjelovarsko-bilogorska
Reputation point: 27

Re: Merida 0.9 Carbon custom bike - MTB >>> Road

PostPostao/la tomo_ubica dana 24. 07. 2018. (07:48)

Emge je napisao/la:Projekt u samom startu ne isplativ. Puno kemijanja sa skupim dijelovima i opet to nije to. Ulaganje u mtb nabe, pogon, šajbe, mjenjaci. I na kraju krajeva pitanje kakva ce biti geometrija. Isplativije ti je da uzmes cestovnjaka.

Ok bi bilo da planiras nesto na bazi cestovnjaka, ali ti zelis bajk bas u cestovnjaka pretvorit. Stavi bar onda 29 kotace, ne 28.


Dakle, od dijelova već imam :

- Merida 0.9 carbon Ramu
- 240s nabe
- XTR 980 2 x 10 pogon 24-36 i XT 48T chainring
- Sram Red Grupu 2 x 10 ( mjenjače i shiftere )
- Sic, carbon štangu, prednji XTR 2 x 10 mjenjač ( za kojeg mislim da mi neće ići na ovaj 48T chainring
- Lulica Ritchey WCS 110mm

Tako da mi fali još nekih 1500-2000kn da sve ostalo nabavim, a imao bih cestovnjaka s diskovima. Vjerujem da bih uspio dobiti i geometriju koja bi bila prilično blizu,jer bih stavio 26" carbon vilicu pa bi mi to još spustilo prednji kraj.
S obzirom da sam u izuzetnoj formi, mislim da će mi 11-28 biti sasvim dovoljno što se kazete tiče. A sram red short cage može raditi na 11-28 ?

( p.s. poprilično sam siguran da su 29 i 28 jedni te isti kotači. Samo je razlika u visini gume. Odnosno 700C i jesu 29, zar ne?
https://www.google.hr/search?q=700c+whe ... soC_Fc2hoM: )
Avatar
tomo_ubica
 
Postovi: 601
Pridružen/a: 20. 09. 2010. (01:13)
Reputation point: 12

Re: Merida 0.9 Carbon custom bike - MTB >>> Road

PostPostao/la filip00 dana 24. 07. 2018. (11:40)

Emge je napisao/la:Projekt u samom startu ne isplativ. Puno kemijanja sa skupim dijelovima i opet to nije to. Ulaganje u mtb nabe, pogon, šajbe, mjenjaci. I na kraju krajeva pitanje kakva ce biti geometrija. Isplativije ti je da uzmes cestovnjaka.

Ok bi bilo da planiras nesto na bazi cestovnjaka, ali ti zelis bajk bas u cestovnjaka pretvorit. Stavi bar onda 29 kotace, ne 28.


29 i 28 kotači imaju iste obruče, razlika je u gumi.
U teoriji, između teorije i prakse nema razlike. Međutim, u praksi...
Avatar
filip00
 
Postovi: 2570
Pridružen/a: 06. 02. 2012. (22:38)
Reputation point: 49

Re: Merida 0.9 Carbon custom bike - MTB >>> Road

PostPostao/la ChILd_ReBoRn dana 24. 07. 2018. (11:42)

Short cage radi na 11-28.
Avatar
ChILd_ReBoRn
 
Postovi: 3560
Pridružen/a: 08. 06. 2015. (16:37)
Lokacija: Koprivnica
Reputation point: 27

Re: Merida 0.9 Carbon custom bike - MTB >>> Road

PostPostao/la filip00 dana 24. 07. 2018. (11:44)

Bitan je odnos prednjeg i zadnjeg zupčanika, a ne samo kazeta.

Ak je kazeta 11-28 - to samo znači da budu to skokovi u napinjanju lanca iza, a naprijed može varirat od 34-50 recimo (16 zuba) do triple pogona koji ima 24-50 (26 zuba razlike) što onda short cage nema šanse da proguta, bez obzira na 11-28 kazetu.
U teoriji, između teorije i prakse nema razlike. Međutim, u praksi...
Avatar
filip00
 
Postovi: 2570
Pridružen/a: 06. 02. 2012. (22:38)
Reputation point: 49

Re: Merida 0.9 Carbon custom bike - MTB >>> Road

PostPostao/la ChILd_ReBoRn dana 24. 07. 2018. (12:10)

Bitno da kapacitet ne prelazi 33 zuba. Dakle ako stavi planiranih 36/48 (12) i 11-28 (17) to komotno ide.
Avatar
ChILd_ReBoRn
 
Postovi: 3560
Pridružen/a: 08. 06. 2015. (16:37)
Lokacija: Koprivnica
Reputation point: 27

Re: Merida 0.9 Carbon custom bike - MTB >>> Road

PostPostao/la Emge dana 24. 07. 2018. (16:26)

filip00 je napisao/la:
Emge je napisao/la:Projekt u samom startu ne isplativ. Puno kemijanja sa skupim dijelovima i opet to nije to. Ulaganje u mtb nabe, pogon, šajbe, mjenjaci. I na kraju krajeva pitanje kakva ce biti geometrija. Isplativije ti je da uzmes cestovnjaka.

Ok bi bilo da planiras nesto na bazi cestovnjaka, ali ti zelis bajk bas u cestovnjaka pretvorit. Stavi bar onda 29 kotace, ne 28.


29 i 28 kotači imaju iste obruče, razlika je u gumi.


Nije samo u gumi, vec su i siri obruci na sto i jesam ciljao. 28 i 29 dijele samo istu visinu obruca. Ne moram prevodit doslovno. Drop bike level pro :-P
Tako da bi otpor bio veci, ali zato bi se moglo ici allround i 32/36t kaz bi se mogla iskoristiti. A i mogao bi se tubeless vozit sa ciklokros gumama, a da se ne gega u zavojima.
Emge
 
Postovi: 1231
Pridružen/a: 01. 11. 2009. (18:47)
Reputation point: 11

Re: Merida 0.9 Carbon custom bike - MTB >>> Road

PostPostao/la tomo_ubica dana 24. 07. 2018. (16:39)

ChILd_ReBoRn je napisao/la:Bitno da kapacitet ne prelazi 33 zuba. Dakle ako stavi planiranih 36/48 (12) i 11-28 (17) to komotno ide.


Po ovoj računici bi funkcnioniralo i 36/48 sa 11-30 kazetom ?

(p.s. krivo sam rekao. Na xtr pogonu imam 26-38T. Tako da bi bilo 38/48 i otraga 11-28 ).
Ali lako nabavim 34 ili 36t lančanik.

filip00 je napisao/la:Bitan je odnos prednjeg i zadnjeg zupčanika, a ne samo kazeta.

Ak je kazeta 11-28 - to samo znači da budu to skokovi u napinjanju lanca iza, a naprijed može varirat od 34-50 recimo (16 zuba) do triple pogona koji ima 24-50 (26 zuba razlike) što onda short cage nema šanse da proguta, bez obzira na 11-28 kazetu.


Nisam ni mislio ići na triple pogon, jer imam 2 x 10 shiftere. Eventualno bih nekad u budućnosti uzeo tripple pogon pa skinuo najmanji lančanik s njega. Tako bih mogao road pogon staviti na mtb. Navodno tripple pogon ima dužu osovinu nego double.
Avatar
tomo_ubica
 
Postovi: 601
Pridružen/a: 20. 09. 2010. (01:13)
Reputation point: 12

Re: Merida 0.9 Carbon custom bike - MTB >>> Road

PostPostao/la ChILd_ReBoRn dana 24. 07. 2018. (20:26)

ne bi funkcioniralo jer je sram short cage vrlo upitan sa 30T cogom...
Avatar
ChILd_ReBoRn
 
Postovi: 3560
Pridružen/a: 08. 06. 2015. (16:37)
Lokacija: Koprivnica
Reputation point: 27

Re: Merida 0.9 Carbon custom bike - MTB >>> Road

PostPostao/la tomo_ubica dana 30. 07. 2018. (20:25)

Naručio sam na kraju Dura Ace kazetu CS-7800 12-25. Dobio sam je jako povoljno. Ako bude premalo prijeći ću na 28t.
Sad me muči pitanje kako konvertirati prednji sram red koji je bottom pull u top pull. Rama ima top pull prihvat sajle.
A da ne stavljam ovakve grdosije na ramu : https://www.jensonusa.com/Problem-Solvers-Cross-Clamp
Jedino da kompletan bužir provučem dole... Ali opet mi treba dole nešto gdje će nasjesti bužir, nekakav "cable stop".
Avatar
tomo_ubica
 
Postovi: 601
Pridružen/a: 20. 09. 2010. (01:13)
Reputation point: 12

Budget Weight Weenie Carbon custom bike

PostPostao/la tomo_ubica dana 29. 06. 2019. (20:52)

Bok ljudi, nakon dugo vremena sam skupio veliku većinu dijelova za svoj projekt koji dugo imam u planu.
Točnije, nakon godinu i po dana skupljanja dijelova sa svih strana ( Srbija, Austrija, Njemačka, Luxemburg, Njuškalo, Kina... ), napokon je sve tu i spremno za slaganje.

Bio sam krenuo sa MTB merida 0.9 puknutom ramom koju sam reparirao( koja je bila teška impresivnih 940g , ova je oko 1220g ), pa sam naišao na mnoge prepreke i odustao od toga, a mislim da ne bih uspio dobiti željenu geometriju.

Cilj mi je bio složiti vrhunskog cestovnjaka s diskovima do max 7kg, ali to ipak neće ići jer mi je već na 6850g, a treba još lanac, bužiri, sajle i gripovi.
Također mi je cilj bio složiti sa što manje novca i zbog toga sam čekao jako dugo i radio puno kompenzacija kako bih dobio ono što želim,
Čekam još sic sa Ali Expressa da sve skompletiram.

Oprema je sram red uglavnom, rama Cube Attain Carbon 58cm, pogon dura ace, kotači Dt Swiss sa 240s nabama, čeljusti TRp spyre. Ima dosta novih dijelova ( rama, vilica, obruči, žbice, volan, štanga, sic... ), a nešto je i rabljeno ( Sram Red grupa, xtr rotori, kazeta, pogon i 240s nabe ). Mislio sam da neće dobro izgledati srebrni kotači na crnom biciklu, ali meni se sviđa. Na kotače će još ići crne naljepnice po cijeloj bočnoj strani obruča.

Eventualno sam mislio staviti Sram XX mjenjač otraga sa nekom 11-32 XTR kazetom. S ovim mjenjačem ne mogu ići na više od 28t jer je short cage, a naprijed imam 39/53 ( mijenjanje šajbi je preskupo, mislim da bi mi idealno bilo 36/50 ).
Šta mislite bi li radio XX 10 spd mjenjač sa Sram Red Shifterom?

Ovako to zasad izgleda :
slika
slika


SLIKE dijelova: https://www.dropbox.com/sh/6lxndi04wq44 ... eXhTa?dl=0
Avatar
tomo_ubica
 
Postovi: 601
Pridružen/a: 20. 09. 2010. (01:13)
Reputation point: 12

Re: Merida 0.9 Carbon custom bike - MTB >>> Road

PostPostao/la filip00 dana 01. 07. 2019. (09:20)

"Budget weight weenie"....hah, to je već paradoks :)

Zanimljiv projektić, imam par konstruktivnih sugestija...
-baci te pedale što dalje od cestovnjaka jer je grozno, besmisleno i preteško
-i volan i ručice su pogrešno postavljeni. Volan moraš mrvicu zakrenuti prema dole, a ručice moraš ohoho dignuti gore. Ovako će ti skliznuti ruke sa shiftera i odletit ćeš preko volana prvi put kad pogodiš neku rupu na cesti
-ak želiš weight weenie ganjat, kupit laganije kotače. Mislim da je ta kombinacija TRP sajla-hidro kočnica dosta teška, to bi možda htio zamijeniti za nešto lakše?
-nemoj ići na 32 kazetu jer s time dodaješ još težine, radije si pogon smanji na 52-36 ili 50-34, ako ti fali brzina. Možda čak da nađeš neki lakši pogon...
U teoriji, između teorije i prakse nema razlike. Međutim, u praksi...
Avatar
filip00
 
Postovi: 2570
Pridružen/a: 06. 02. 2012. (22:38)
Reputation point: 49

Re: Merida 0.9 Carbon custom bike - MTB >>> Road

PostPostao/la tomo_ubica dana 01. 07. 2019. (10:01)

Prvo, hvala na komentaru.

Drugo... Pa... ne bi vjerovao kad bih ti rekao cifru koliko će me sve skupa na kraju koštati.
Samo ću reći da me je SRAM Red 2 x 10 grupa koštala manje od 400kn nakon nekoliko kompenzacija ;)

Kažem ti, ovo je projekt od godinu i po dana skupljanja dijelova, razno raznih kompenzacija, grčeva u želucu, sijedih na glavi... itd.

Pedale su vrhunske, vozim ih na mtb-u već skoro godinu dana na mtb-u, nemaju nimalo lufta - teške 240g ( komplet ).
Definitivno su ( meni ) best buy pedale - omjer težina / kvaliteta / cijena.

Volan i ručice još nisu podešeni kako treba, ovo je samo ugrubo zasad.

Kotači su 1550g teški. S obzirom da neće ići do 7kg, sad mi tih 50g na kazeti ne igra ulogu.
Nemam namjeru ulagati u nešto laganije od TRP-a. Čeljusti su teške 160g / kom.
Mislim da će na kraju biti oko 7.3kg, što je sasvim simpatična težina za cestovnjaka s diskovima.
Avatar
tomo_ubica
 
Postovi: 601
Pridružen/a: 20. 09. 2010. (01:13)
Reputation point: 12

PrethodnaSljedeća

Natrag na Radionica

Na mreži

Trenutno korisnika/ca: / i 1 gost.