UST = uradi sam tubeless

pitanja, odgovori, savjeti i trikovi kako vratiti stvari u prvobitno stanje...

UST = uradi sam tubeless

PostPostao/la ZeeTso dana 12. 03. 2009. (00:42)

ovo je nesto nalik na ghetto varijantu tubelessa cika stana, kojem zelim zahvaliti za ideju i savjete.
na njegovoj stranici mozete pronaci sve sto vam treba za kvalitetno obezracnicivanje vasih kotaca: klik!

no, buduci da kvalitetna rjesenja nemalo kostaju (400-500kn), odlucio sam se za uradi sam verziju za ipak malo manje para.
moram napomenuti da na oba bajka vec neko vrijeme vozim klasicni ghetto tubeles i nemam nikakvih problema, ali uskoro me ceka mijenjanje guma, pa sam odlucio malo pojednostavit taj postupak za ubuduce.
pretpostavljam da se izrezana zracnica kod GT-a ne moze na isti nacin iskoristiti ponovo jednom kad se promijeni guma, sto znaci da svaki put treba sve ispocetka.

ovo zahtijeva malo vise vremena i truda u startu, ali kasnije je jednostavnije. no krenimo redom...

najprije sam nabavio dovoljno siroku, debelu i cvrstu samoljepljivu pvc traku za oblaganje obruca. radi se o traci firme 'tesa' koja u getrou dodje nekih 30-tak kn za kolut. ne bih preporucio razne duck tape-ove i slicne, jer nisam siguran koliko su porozne i koliko su glatke i debele, tj. kako bi se ponasale za spomenutu aplikaciju.

ovisno o sirini obruca, traku treba izrezati na tocnu sirinu. ono sto je vazno napomenuti, je da to nije sirina obruca koju izmjerite sublerom ili ravnalom, nego treba uzeti jedan komadic selotejpa ili izolirke i nalijepiti ga preko cijele unutrasnje strane obruca tako da svuda prijanja, znaci i po onom srednjem udubljenom dijelu, odrezati tamo gdje pocinje okomita stijenka, odlijepiti i izmjeriti koja je to sirina.
zatim treba tesa traku odrezati na tu sirinu, ili koji milimetar sire jer se kod postavljanja malo suzava zbog uzduznog natezanja. to je ujedno i najkompliciraniji dio cijelog posla, a ja sam ga odradio na tokarskom stroju uz pomoc vodovodne cijevi i obicnog noza za skalpel.

slika

da nisam imao tokarski, improvizirao bi tako da skalpel ucvrstim na potrebnu udaljenost od stola, polegnem traku na stol i vrtim ju dok ju skalpel ne izreze do kraja. to bi moglo bit zaguljeno.

jednom kad je traka izrezana, slijedi oblaganje obruca. prije toga treba provjeriti obruc sa unutrasnje strane da nema kakvih ostrih rubova oko rupa za zbice i slicno. takodjer, cika stan preporucuje da se rupa za ventil na unutrasnjoj stijenci (ona na koju nalegne guma) prosiri na 8-8.5mm, cak i ako se koristi uzi, tj. presta ventil. u mom slucaju to nije bilo potrebno, buduci da su obruci vec bili probuseni za auto ventil kojeg sam odlucio montirati. poceo sam na stalku za centriranje, ali se pokazalo da je puno lakse obruc drzati na podu i tako omotavati traku. treba pazit da taka legne lijepo, od ruba do ruba i da svuda prione uz obruc, da ne ostanu mjehurici zraka. meni je jedan kolut bio dovoljan za 2+2 kruga oko obruca, ali cini mi se da nisam u startu potrosio jos koji metar trake dok sam trazio pravu sirinu, da bi mozda bilo dovoljno trake za 6 krugova (5 sigurno). sto vise krugova slozite, to ce guma cvrsce nalijegati na traku/obruc i stvar ce bolje drzati zrak. pokazalo se da je u mom slucaju dva kruga po obrucu bilo sasvim dovoljno.

slika

kad se traka namota, treba ju na rupi za ventil zarezati u x i turpijom za zeljezo skinuti visak koji pokriva rupu. oprezno, jer na taj dio naljeze ventil i ne smije ga se ostetit!

slika

buduci da ventil treba ucvrstiti na obruc, uzeo sam zracnicu sa auto ventilom koji ima navoj po cijeloj duzini. mislim da slovenska 'sava' proizvodi takve zracnice.

slika

zracnicu sam najprije izrezao do onog okruglog zadebljanja oko ventila...

slika

ali kasnije se ispostavilo da to treba jos malo doraditi, tako da ne koilidira ( :ugeek: ) sa gumom...

slika

zasarafio sam ventil na obruc, montirao gumu i pohitao do kompresora. na moju veliku zalost, sav zrak je izlazio oko rupe za ventil :(
pokusao sam stisnuti ventil dodatno sa klijestima, ali zrak je i dalje izlazio :x
onda sam se dosjetio da izmedju ventila i obruca stavim dihtung. srecom, pri ruci sam imao mali okrugli gumeni dihtung tocnog promjera da sjeda na ventil.
mislim da se takve stvari mogu nabaviti u ducanima sa vodoinstalaterskom opremom.
nakon stavljanja dihtunga, zrak vise nije izlazio oko ventila, nego samo kroz same rupe na rabljenoj obicnoj non tubeless gumi. cak i u toj fazi postalo je vidljivo da stvar funkcionira, pa sam napravio par testova po uzoru na cika stana :geek:

slika
slika
slika

napominjem da je ovo sve isprobano bez ulijevanja tekucine za tubeless i pod pritiskom ispod 1 bar i nije dolazilo do 'izuvanja' gume i pustanja zraka.
vjerujem da glavna zasluga za to ide debljini trake i obliku obruca, tj. nacinu na koji guma nalegne na obruc. ne tvrdim da bi se na nekom drugom obrucu postigao isti uspjeh, ali vjerujem da bi rezultati bili slicni.

na kraju je jos trebalo uliti tubeless tekucinu, a kako je guma lijepo legla na obruc i jezgra ventila se moze izvaditi, bez beda sam kroz ventil ulio 125ml tekucine bez prolijevanja ijedne kapi.
kod pumpanja iscurilo je par kapi kroz jedan rez na gumi od nekih 3-4mm, ali i to se brzo zakrpalo i nakon minutice tresenja i okretanja kotaci su bili ready to go :P

ovakvi, kao na slici, sa rotorima i bez kazete = 4020 g

molim da mi se javi netko sa laksim setupom sa gumama 2.4 ili sirim! 8-)
slika

sori ljudi, imagesforme ima valjda neki rok trajanja :x , a ne mogu naci originalne fotke da ih ponovo aploudam! :oops:
Zadnja izmjena: ZeeTso; 09. 06. 2010. (18:19); ukupno mijenjano 2 put/a.
Avatar
ZeeTso
 
Postovi: 2002
Pridružen/a: 04. 03. 2008. (14:17)
Lokacija: Buzet
Reputation point: 17

Re: UST = uradi sam tubeless :)

PostPostao/la pavo dana 12. 03. 2009. (07:26)

super si to složio..

dobro si primijetio da postoji mogućnost da to nebi radilo sa drugim obručem.
našao sam na nekoj stranici da se nemože složit ghetto tubeless sa bilo kojom gumom na bilo kojem obruču.
npr: veliki broj 1 ply guma se nemože namontirat na doubletrack,syncros dps 28,32...bez malo veče zajebancije (može netko zna)dok sam npr 2ply minion montirao na singletrack iz prve,bez problema.
Avatar
pavo
 
Postovi: 844
Pridružen/a: 04. 03. 2008. (09:51)
Lokacija: Laduč-Zagreb
Reputation point: 2

Re: UST = uradi sam tubeless :)

PostPostao/la ZAAK dana 12. 03. 2009. (09:49)

Zico kakve su ovo gay nabe :shock:
Avatar
ZAAK
 
Postovi: 965
Pridružen/a: 04. 03. 2008. (17:09)
Lokacija: Rijeka-Drenova
Reputation point: 3

Re: UST = uradi sam tubeless :)

PostPostao/la Tibs dana 12. 03. 2009. (09:59)

Ja procitao 2040g i pao na pod. Sreca da sam opet procitao. ;) U svakom slucaju, fenomenalno. Ideja za 5, realizacija za 5. Mislim da ce ti zazvoniti inbox s mailovima, "a daj i meni Tesa traku tokari".
Chobunny hop!
Avatar
Tibs
 
Postovi: 498
Pridružen/a: 04. 03. 2008. (10:04)
Lokacija: ZGB
Reputation point: 0

Re: UST = uradi sam tubeless :)

PostPostao/la evilZlayo dana 12. 03. 2009. (10:20)

pavo je napisao/la:našao sam na nekoj stranici da se nemože složit ghetto tubeless sa bilo kojom gumom na bilo kojem obruču.
npr: veliki broj 1 ply guma se nemože namontirat na doubletrack,syncros dps 28,32...bez malo veče zajebancije

gdje si našao taj članak. ja bi slagao na syncrosu... istina, nije ni 28, ni 32, nego 23, ali opet.

edit: zeetso, ovo je mrak. i quicknut, i headset press, i tko zna što još imaš u garaži. stavi sve to u CV i šalji SRAMu, možda te regrutiraju :)
Mr. Garrison, South Park je napisao/la:There are no stupid questions, just stupid people.
Avatar
evilZlayo
 
Postovi: 2809
Pridružen/a: 04. 03. 2008. (14:03)
Lokacija: Zapresic
Reputation point: 67

Re: UST = uradi sam tubeless :)

PostPostao/la TheDoctor dana 12. 03. 2009. (10:36)

super ideja... ovo mi izgleda bolje nego sa zracnicom ;) .... ajde javi kad probas malo duze jer dobro drzi sve i jer se prazni guma...
slika
Be fast or die trying
Avatar
TheDoctor
 
Postovi: 502
Pridružen/a: 04. 03. 2008. (10:48)
Lokacija: Križevci
Reputation point: 0

Re: UST = uradi sam tubeless :)

PostPostao/la pavo dana 12. 03. 2009. (10:59)

evilZlayo><

http://bb.nsmb.com/showthread.php?t=111495

najbolje je prije stavljanja 20" zračnice isprobat i pogledat kolko ima lufta između gume i felge da nebi bezveze rezali zračnicu.
Ako ima puno velika je vjerojatnost da se neće moć izvest. (probao sam sa syncros dps 32 i maxxis advantage 2.4 kevlar i stvarno ima previše lufta)
Također,jedan od "trikova" je da se nove gume prvo montira sa zračnicom na par dana,da bi dobila oblik felge pa se poslje radi ghetto tubeless
Avatar
pavo
 
Postovi: 844
Pridružen/a: 04. 03. 2008. (09:51)
Lokacija: Laduč-Zagreb
Reputation point: 2

Re: UST = uradi sam tubeless :)

PostPostao/la ZeeTso dana 12. 03. 2009. (14:36)

@ zaak > to mi je modni macak preporucio za proljece-ljeto '09 8-)

@ zlayo > nazalost, nista od toga nije moja ideja (osim prerade odbacenih naplatka za auto kao zastite od najvece sajbe pogona), tako da cu ostat u ilegali, da me se jos netko ne sjeti tuzit ;)

@ pavo > bas u slucaju da ti izmedju obruca i gume ima lufta, onda obruc oblozis sa trakom, pa ako treba izrezes jos i 20" zracnicu i slozis klasicni ghetto.

uostalom, pogledajte si ove filmice od cika stana, mene je to potaknulo na razmisljanje i eksperimentiranje: klik!

za sve vas koji se odlucite na ovakav UST imam i jedno upozorenje, tj. losu stranu: ukoliko se cavao, vijak ili spica probije kroz gumu do obruca upravo na mjestu gdje je traka iznad rupe od niple, moracete gurat bajk, a kasnije i krpat taj dio trake :!:
Avatar
ZeeTso
 
Postovi: 2002
Pridružen/a: 04. 03. 2008. (14:17)
Lokacija: Buzet
Reputation point: 17

Re: UST = uradi sam tubeless :)

PostPostao/la ZAAK dana 12. 03. 2009. (17:44)

ZeeTso je napisao/la:za sve vas koji se odlucite na ovakav UST imam i jedno upozorenje, tj. losu stranu: ukoliko se cavao, vijak ili spica probije kroz gumu do obruca upravo na mjestu gdje je traka iznad rupe od niple, moracete gurat bajk, a kasnije i krpat taj dio trake :!:


mada je mogucnost za ovo gore istovjetna mogucnosti da se Rile pokaje sto je potjerao Fumice ;)
Avatar
ZAAK
 
Postovi: 965
Pridružen/a: 04. 03. 2008. (17:09)
Lokacija: Rijeka-Drenova
Reputation point: 3

Re: UST = uradi sam tubeless :)

PostPostao/la LuKa_Klc dana 12. 03. 2009. (20:33)

hh....ovo mi se čini jako zanimljivo...ali jell mi može netko reć o čemu se tu radi ne kužim za šta služi taj tubless i koja je svrha ovog rada... :ugeek:
¨¨¨¨¨¨¨¨ .\ \ _ .
/˙\___.-' :::::: °¨ -
|:::::::::::::::::::: ° ¨ - _____
| _______SKEJTerice______ \
(_______________________)
Avatar
LuKa_Klc
 
Postovi: 849
Pridružen/a: 20. 12. 2008. (11:46)
Lokacija: Karlovac
Reputation point: 0

Re: UST = uradi sam tubeless :)

PostPostao/la ZeeTso dana 12. 03. 2009. (22:09)

pogledaj si ovo, mozda ti bude jasnije: klik!
Avatar
ZeeTso
 
Postovi: 2002
Pridružen/a: 04. 03. 2008. (14:17)
Lokacija: Buzet
Reputation point: 17

Re: UST = uradi sam tubeless :)

PostPostao/la ivke dana 13. 03. 2009. (12:24)

Ovo je super zico-pra-sico 8-)
Mladić sa motorkom traži djevojku sa šumom ;)
Avatar
ivke
 
Postovi: 1961
Pridružen/a: 11. 02. 2008. (21:10)
Lokacija: Zagreb - Dubrava
Reputation point: 10

Re: UST = uradi sam tubeless :)

PostPostao/la cceelloo dana 13. 03. 2009. (14:14)

Fenomenalno..
Vjerojatno treba svako toliko kontrolirat gume da nisu previše izmasakrirane i možda frekvencijski recimo 2 puta godišnje opet sve nanovo složit.. Ili pitanje bi glasilo kako se to održava?

Dali se to mlijeko može ulit u normalnu zračnicu, da isto funkcionira? Recimo onda bi maknuo ove duple teške za neke light xc i ulio unutra mlijeko. Kako bi se ponašalo kod snakebite zareza..
Puno pitanja..ali jako zanimljiva stvar.
Disconnected...need help..
Avatar
cceelloo
 
Postovi: 128
Pridružen/a: 04. 03. 2008. (17:33)
Lokacija: Pazin
Reputation point: 0

Re: UST = uradi sam tubeless :)

PostPostao/la chufta dana 13. 03. 2009. (14:47)

ako to milijeko ulijes u normalnu zracnicu, dobivas otpornost na trnje i slicne ubodne rane... kod snakebitea ti ne pomaze nis osim debele stijenke u svrhu prevencije. isto tako sto se tice odrzavanja, mlijeko se svako toliko mora nadolijevati jer s vremenom gubi svojstvo zastopavanja, ali koliko je to cesto, ne sjecam se... a i vanjska guma mora biti bez snakebite zareza jer inace pusta, tako da ako radis tubeless pametno je koristiti novu ili skoro novu gumu da si olaksas zivot.
"Civilizacija je uvijek u opasnosti kad oni koji nisu naučili slušati dobiju pravo zapovijedati."
Avatar
chufta
 
Postovi: 390
Pridružen/a: 04. 03. 2008. (13:35)
Lokacija: Rovinj
Reputation point: 8

Re: UST = uradi sam tubeless :)

PostPostao/la JohnyZD dana 13. 03. 2009. (18:05)

Ne funkcionira to kad se ulije u zracnicu samo, jer je zraznica elasticna!
BK Macaklin
JohnyZD
 
Postovi: 1087
Pridružen/a: 05. 03. 2008. (17:56)
Lokacija: ZD-Zg
Reputation point: 1

Re: UST = uradi sam tubeless :)

PostPostao/la ZeeTso dana 13. 03. 2009. (23:09)

zbog rastezljivosti, zracnice se jako lose krpaju sa tekucinom za tubeless. male rupice od trnja jos nekako, ali sve vece od toga bas i ne.

sto se tice trajnosti tekucine, danas sam bas testirao jedan kotac koji sam slozio prije vise od pola godine i funkcionira bez problema.

dok se cuje da se tekucina mucka u kotacu, ne bi trebalo bit problema.

steta sto ne mogu skinut snimku sa mobitela da vidite fakira na djelu :ugeek: :mrgreen:
Avatar
ZeeTso
 
Postovi: 2002
Pridružen/a: 04. 03. 2008. (14:17)
Lokacija: Buzet
Reputation point: 17

Re: UST = uradi sam tubeless :)

PostPostao/la ZeeTso dana 17. 03. 2009. (22:23)

evo kako funkcionira klasicni ghetto tubeless sa tekucinom starom vise od pola godine: klik! :ugeek:

za one koji ce pitat koja je pjesma u podlozi: vino i gitare (izvodjac mi je nepoznat :oops:) :P
Avatar
ZeeTso
 
Postovi: 2002
Pridružen/a: 04. 03. 2008. (14:17)
Lokacija: Buzet
Reputation point: 17

Re: UST = uradi sam tubeless :)

PostPostao/la ZeeTso dana 12. 04. 2009. (22:49)

evo, mali update nakon jos nekoliko uspjesnih i neuspjesnih pokusaja...

najprije neuspjesni :oops:

- gore opisana metoda nije prikladna za cestovne 28" obruce. zbog velikog pritiska (5-10 bara) dolazi do znacajnog naprezanja trake iznad rupa za niple i to je slaba tocka.
srecom, to sam skuzio jos u radioni dok sam grijao gumu da ju lakse napumpam, pa se traka omeksala i odmah popustila. umjesto trake sam izrezao komad 26" zracnice i slozio nesto nalik na klasicni ghetto, ali sa joe's presta ventilima sa rimuvajucom jezgrom. za sada nikakvih problema.

- zakljucio sam da ova prozirna traka ima problema sa toplinom pa sam odlucio probati klasicni 'duck' tape. istokario sam jedno milimetar siru traku jer se kod stavljanja ipak malo rastegne i namotao 4 kruga po obrucu. to je sve fino izgledalo dok nije trebalo probusiti rupu za ventil. malo skalpel, malo turpija i nekako je to na kraju ispalo relativno ok. problem je nastao kod montaze schrader ventila, jer sam se namjerio na poprilicno uske fulcrum red metal 5 obruce i dio na koji nalijeze ventil je u obliku slova 'u'. svaki put kad bi slozio, isprobavao sam kako dihta bez sealanta. nakon jedno 5-6 pokusaja uspio sam postici da ne pusta puno i racunao da ce sealant to zakrpati. ipak nisam bio zadovoljan i jos sam stavio preko ventila je dan ostatak dak tejpa, koji je ocito bio pre kratak jer sam nakon par sati gumu sa sealantom nasao praznu.

- tu zavrsavaju neuspjesi. nakon toga, skinuo sam gume, ocistio obruc i zalijepio pristojan komad dak tejpa preko ventila, slozio natrag napumpao i za sada nema nikakvih problema. sutra idem na utrku isprobat kako to radi u praksi.

- tubeles opisan u pocetku teme takodjer radi odlicno i pravi je gust pumpati gume na 1,2 - 1,5 bara bez nekih vecih strahova.

nakon svih ovih raznih varijanti koje sam isprobao, ubuduce cu slagati obruce sa dak tejpom (po mogucnosti neka deblja varijanta) i lijepiti ga i preko ventila. najblize svemu tome je ovaj video.

zanimljivo je jos i to da sam uspio ponovo iskoristiti zracnicu od klasicnog ghetto tubelessa i nakon demontaze i promjene gume. medjutim, kad sam ponovo slozio, vrag mi nije dao mira i pokusao sam (s)maknuti gumu sa obruca i razlika u odnosu na obruc sa trakom je ogromna. kod trake (zadnja verzija sa 4 sloja po obrucu) je gumu bilo nemoguce skinuti da sklizne prema sredini obruca cak i kod prtisaka ispod 0,5 bara, dok se klasicni ghetto 'izuo' bez vecih problema i kod 1 bar. to je valjda razlog zasto ga ljudi koji ekstremnije voze izbjegavaju. volio bi da neki opaki daunhiler proba slozit ovo sa daktejpom i javi kako se ponasa kod zesceg abjuzanja.

tol'ko od mene za sada. javim ako bude kakvih novosti na ovu temu.

sretno kotrljanje bez zracnica! :geek:
Avatar
ZeeTso
 
Postovi: 2002
Pridružen/a: 04. 03. 2008. (14:17)
Lokacija: Buzet
Reputation point: 17

Sljedeća

Natrag na Radionica

Na mreži

Trenutno korisnika/ca: / i 1 gost.