Produživanje ALU steerera ljepljenjem

pitanja, odgovori, savjeti i trikovi kako vratiti stvari u prvobitno stanje...

Produživanje ALU steerera ljepljenjem

PostPostao/la zmijoljubac dana 31. 01. 2011. (20:12)

Kao što sam i obečao, mali turtorial o produživanju steerera hladnim postupkom tj ljepljenjem. Radi se o vrlo kvalitetnom Loctite-u 638. ljepljenje osovina na 250 ml košta oko 1250 kn vpc i za većinu ipak preskupo ali za vitalne dijelove strojeva blagodat kojom možete produžiti vijek uporabe... Sva sreća da mogu do njega :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Izradu same puškice neću objašnjavati jer tu je sve već rečeno osim dvije razlike: 1. nije bitan materijal puškice kao kod zavarivanja i 2. puškica nesmije biti na knap ( 0 tolerancija ) već mora biti malo zračnosti koja bi po defaultu trebala biti oko 0.025 mm radi prostora za ljepilo tj stvaranje kemijske reakcije.
slika

Za pokaz će mi poslužiti RS Recon Race kojem je steerer oko 180 mm a na kraju će biti 230 mm
slika

Puškica i produžetak steerera ( jedva nabavljen, hvala gospon Buhin )
slika

Steerer, puškica i produžetak obavezno se mora odmastiti, koristio sa Wurthov odmaščivač za kočnice i diskove
slika

Nanašanje ljepila u steerer
slika

Upucavanje puškice u steerer
slika
slika

Nanašanje ljepila na postavljenu puškicu
slika
slika
slika

Gotovo
slika
slika

Naglašavam da nije bitan izbor materijala za puškicu, ja sam koristio Inox cijev mesa debljine 1.5 mm. Sve će još biti dodatno osigurano sa dva c osiguača koji će sav posao dodatno ukrutiti i isključiti svaku mogučnost pucanja.

Da napomenem da po tvorničkim specifikacijama ljepilo ima čvrstoču na vlak od 35 N/mm 2 ( provjereno ) pa si izračunajte snagu ako u svaki dio ide puškica od 3cm... Ljepilo koje je višak i negdje iscuri nikada se ne stvrdne tj reagira samo između dva materijala i to u roku od 45 min a dio je spreman za upotrebu nakon 24 sata.

I još jedna stvar, ovo nije prva vilja koju sam tak sredio ali sam pričekao jednu godinu sa povratnim informacijama od zadovoljnih korisnika.

Pozdrav
Zadnja izmjena: zmijoljubac; 31. 01. 2011. (21:51); ukupno mijenjano 4 put/a.
Avatar
zmijoljubac
 
Postovi: 2735
Pridružen/a: 04. 03. 2008. (16:10)
Lokacija: Zagreb...Pešća
Reputation point: 83

Re: Produživanje steerera ljepljenjem

PostPostao/la hellboy152 dana 31. 01. 2011. (20:21)

Ja ni najmanje ne sumnjam da će to držat, ali 1250 kn za ljepilo??? :D
Avatar
hellboy152
 
Postovi: 1458
Pridružen/a: 09. 06. 2008. (00:33)
Lokacija: Poreč
Reputation point: 2

Re: Produživanje steerera ljepljenjem

PostPostao/la zmijoljubac dana 31. 01. 2011. (20:26)

To je vpc, ali ako stroj košta 200-300 000e i bitna je svaka sekunda njegovog rada a tebi pukne nekakva osovina i treba joj 1 mjesec da dođe u Zg, jel onda puno? Uostalom postoji i pakiranje od 10 ml mislim oko 20$ vani...
Avatar
zmijoljubac
 
Postovi: 2735
Pridružen/a: 04. 03. 2008. (16:10)
Lokacija: Zagreb...Pešća
Reputation point: 83

Re: Produživanje steerera ljepljenjem

PostPostao/la hellboy152 dana 31. 01. 2011. (20:38)

Ne kažem da to ljepilo nije korisno/isplativo u nekim slučajevima, ali definitivno se ne isplati kupovat samo da bi produžio steerer (to od 10 ml bi već prošlo). ;)
Ne pokušavam ja osporit ovaj način produživanja steerera, samo još nikad nisam vidio ni čuo da ima tako skupo ljepilo pa se ne mogu načudit. :geek:
Avatar
hellboy152
 
Postovi: 1458
Pridružen/a: 09. 06. 2008. (00:33)
Lokacija: Poreč
Reputation point: 2

Re: Produživanje steerera ljepljenjem

PostPostao/la zmijoljubac dana 31. 01. 2011. (20:41)

S ovim od 10 ml možeš 20 vilica produžit...
A tvoje čuđenje, hm, gle živimo u zemlji gdje vlada macola-čavli-kajle-švas aparat razmišljanje :) Ima toga gro....
Avatar
zmijoljubac
 
Postovi: 2735
Pridružen/a: 04. 03. 2008. (16:10)
Lokacija: Zagreb...Pešća
Reputation point: 83

Re: Produživanje steerera ljepljenjem

PostPostao/la zmijoljubac dana 31. 01. 2011. (21:43)

siko je napisao/la:
Osim toga idjeda lijepljenja sama po sebi nije loša, ali sam osobno vidio više primjera više nego uspjšnog produljivanja čeličnog stirera
najobičnijim REL zavarivanjem, što je praktički besplatno jer to svi imaju doma tako da ova cijela priča baš i nema smisla.

Ali svaka čast na trudu :)


Na ovo prvo se neću osvrtat, jer ode sve u totalno krivom smjeru....
2 na fotkama je alu steerer, ispričavam se što to nisam naveo :idea:
Alu steereri baš i nisu sigurni za vožnju poslije zavarivanja... A baš da i svatko ima REL aparat doma....A još i dodatni materijal adekvatne kvalitete.... Promjene strukture aluminija poslije zavarivanja?

Statična vlačna čvrstoča ( DIN 54452 ) N/mm2 = 35N

UF
Avatar
zmijoljubac
 
Postovi: 2735
Pridružen/a: 04. 03. 2008. (16:10)
Lokacija: Zagreb...Pešća
Reputation point: 83

Re: Produživanje steerera ljepljenjem

PostPostao/la trekkinger dana 31. 01. 2011. (22:20)

zmijoljubac je napisao/la:
siko je napisao/la:
uspjšnog produljivanja čeličnog stirera
)


... Promjene strukture aluminija poslije zavarivanja?



nešto tu dovodi u zabunu , naslov kaže , produljenje ALU stirera - to alu je aluminij ili se misli na nešto drugo
u opisu se spominje inox umetci , potom promjena strukture aluminija zavarivanjem, ajde da se to malo razjasni
trekkinger
 
Postovi: 269
Pridružen/a: 12. 01. 2009. (21:08)
Reputation point: 0

Re: Produživanje ALU steerera ljepljenjem

PostPostao/la zmijoljubac dana 31. 01. 2011. (22:38)

Ovo alu u naslovu sam dodao kasnije da ne dođe do zabune... Čelični steerer se normalno vari ( što je Siko rekao )i to je to ali sa aluminijskim može bit problema zbog promjene strukture materijala.
Inox puškica je stavljena u alu steerer da se pokaže kako 638 lijepi sve materijale... I ništa drugo..
Avatar
zmijoljubac
 
Postovi: 2735
Pridružen/a: 04. 03. 2008. (16:10)
Lokacija: Zagreb...Pešća
Reputation point: 83

Re: Produživanje ALU steerera ljepljenjem

PostPostao/la DeX dana 31. 01. 2011. (22:50)

ljudi trazite dlaku u jajetu,covijek je lijepo napisao i objasnio kako se steerer moze produziti bez varenja,postupak je ocito efikasan kad nije bilo prituzbi na njega,recite mu HVALA na trudu i volji,a nemojte davit sa sitnicama,koje u ovom slucaju ne igraju neku znacajnu ulogu
Ako vam ide suviše lako - pogledajte bolje, možda vam ide nizbrdo.... ;)

Arrive... Raise Hell... Leave...
Avatar
DeX
 
Postovi: 618
Pridružen/a: 31. 03. 2009. (07:31)
Lokacija: Kutina
Reputation point: 8

Re: Produživanje ALU steerera ljepljenjem

PostPostao/la MT-EJ dana 31. 01. 2011. (23:04)

Samo da se malo nadodam(na ljepilo)! To ljepilo je odlicno imam ga kod kuce ali nikad ga nisam mislio koristiti za produzivanje stirera (iako mi je nekad trebalo) uvijek sam koristio za nesto "sitno" ljepljenje starih kurbli puknutih sarafa itd....!
Ugl. Samo rijeci pohvale, i hvala na prosirivanju vidika i mogucnosti!
Avatar
MT-EJ
 
Postovi: 71
Pridružen/a: 26. 08. 2010. (16:05)
Lokacija: Osijek
Reputation point: 0

Re: Produživanje ALU steerera ljepljenjem

PostPostao/la cloud dana 01. 02. 2011. (09:40)

Baš zanimljiva ideja kojom se stvarno može okoristiti za mnogo toga, obzirom da kod steerera nije bilo problema.
Nego, reci samo, to čudo nije dvokomponentno?? Vidim da sipaš iz samo jedne bočice pa...
Dali ima neki određeni rok u kojem se ljepilo treba potrošiti nakon otvaranja ambalaže?
cloud
 
Postovi: 169
Pridružen/a: 17. 06. 2008. (17:13)
Reputation point: 2

Re: Produživanje ALU steerera ljepljenjem

PostPostao/la zmijoljubac dana 01. 02. 2011. (09:55)

Ljepilo nije dvokomponentno i nikad se ne stvrdne u boci ili kad nije izmedju dva materijala. Jako zahvalno. Za sve druge informacije pogledajte na sajtu od loctitea.
Avatar
zmijoljubac
 
Postovi: 2735
Pridružen/a: 04. 03. 2008. (16:10)
Lokacija: Zagreb...Pešća
Reputation point: 83

Re: Produživanje steerera ljepljenjem

PostPostao/la siko dana 01. 02. 2011. (10:12)

Ali svaka čast na trudu :)[/quote]

Na ovo prvo se neću osvrtat, jer ode sve u totalno krivom smjeru....
2 na fotkama je alu steerer, ispričavam se što to nisam naveo :idea:
Alu steereri baš i nisu sigurni za vožnju poslije zavarivanja... A baš da i svatko ima REL aparat doma....A još i dodatni materijal adekvatne kvalitete.... Promjene strukture aluminija poslije zavarivanja?

Statična vlačna čvrstoča ( DIN 54452 ) N/mm2 = 35N

UF[/quote]


NHF sam sam moro reagirat jer mi je to struka pa me takve stvari bodu u oči, normalno da to laici neće primjetit :)

REL-om se niti ne može zavarivati aluminij, ali zato može TIG-om ( eventualno MIG/MAG-om), dobro to baš i nije svakom dostupno i aparati su skuplji
ali kvaliteta zavara vrhunska, sigurno bolja od REL-a s običnim čelikom.

Osnovna definicija i pravilo kvalitetnog zavarivanja je da čvrstoća zavara mora biti veća od čvrstoće osnovnog materijala,
upravo zato nikad ne dolazi do krekanja na samom zavaru ako je dobro napravljen, eventualno u blizini zavara zbog ZUT-a (zona utjecaja topline) koja je
kod TIG zavarivanja zanemarivo mala.

Ma ne stvarno svaka čast na trudu, sam ipak cijena ovog ljepila mislim da nema baš smisla za širu primjenu.
Krv, groblje noć i svraka...usred mraka naopaka petokraka...dva grobara dok lopate rabe stala su u govno...govno mrtve babe...di je govno tu je i baba...bijeli luk i kolac zaštita su slaba...ni voda sveta babi ne smeta...s onog je svijeta baba kleta...
Avatar
siko
 
Postovi: 207
Pridružen/a: 04. 03. 2008. (23:49)
Lokacija: Zagreb, Bukovac
Reputation point: 5

Re: Produživanje steerera ljepljenjem

PostPostao/la zmijoljubac dana 01. 02. 2011. (15:35)

siko je napisao/la:Osnovna definicija i pravilo kvalitetnog zavarivanja je da čvrstoća zavara mora biti veća od čvrstoće osnovnog materijala,
upravo zato nikad ne dolazi do krekanja na samom zavaru ako je dobro napravljen, eventualno u blizini zavara zbog ZUT-a (zona utjecaja topline) koja je
kod TIG zavarivanja zanemarivo mala.



Pogotovo ovo zadnje se u praksi pokazalo kao loše. Steerer je pukao ispod vara kao da ga je netko otrgnuo. Zaboravljaš da je alu steerer buttiran i da poslije varenja poistaje izuzetno krhak.
Misliš na ovaj aparat :mrgreen: :
slika

Radio sam i tu varijantu:
slika
slika
slika
slika

I taj steerer je još čitav, dok od SID-a varen kod Jelinića je pukao...
Avatar
zmijoljubac
 
Postovi: 2735
Pridružen/a: 04. 03. 2008. (16:10)
Lokacija: Zagreb...Pešća
Reputation point: 83

Re: Produživanje ALU steerera ljepljenjem

PostPostao/la mezz_v84 dana 01. 02. 2011. (22:31)

Pohvalno napravljeno.

Ljepilo je brža, čišća i jednostavnija varijanta.

Zavarivanje je jeftinije, ali mora biti kvalitetno izvedeno.
Ovaj zavar na alu-steereru je prilično traljavo izveden ako je pukao (a i vizualno je loš).

Mene zanima samo zašto si upotrebio pučkicu od inoxa?
(...mozda ti je bilo skupo tokariti/bušiti šipku aluminija...?)

Al puškicom bi uštedio grame :)
Everything changes and nothing stays the same. That is what life is about. Ride what you have, push your limits and stop whining about shit you can't control.
Avatar
mezz_v84
 
Postovi: 889
Pridružen/a: 14. 05. 2008. (09:54)
Lokacija: Iva
Reputation point: 15

Re: Produživanje ALU steerera ljepljenjem

PostPostao/la zmijoljubac dana 01. 02. 2011. (23:19)

Inox sam imao pri ruci a i cijev je fi 25 pa je trebalo samo malo korigirati. Inaće u firmi je aluminij jako rijetka legura a inoxa imam na bacanje.
Avatar
zmijoljubac
 
Postovi: 2735
Pridružen/a: 04. 03. 2008. (16:10)
Lokacija: Zagreb...Pešća
Reputation point: 83

Re: Produživanje ALU steerera ljepljenjem

PostPostao/la ZeeTso dana 02. 02. 2011. (09:38)

najs end klin :)

za potpuno uklanjanje straha od eventualnog odljepljivanja/ispadanja vilice u voznji, moze se dodatno osigurati stavljanjem zvijezde u 'originalni' dio steerera uz nesto dulji vijak koji ide kroz cep na lulici :geek:
Avatar
ZeeTso
 
Postovi: 2002
Pridružen/a: 04. 03. 2008. (14:17)
Lokacija: Buzet
Reputation point: 17

Re: Produživanje ALU steerera ljepljenjem

PostPostao/la robert dana 02. 02. 2011. (09:40)

Dobra ideja. Headlock je možda još bolje rješenje.
Nema labavo
Avatar
robert
 
Postovi: 832
Pridružen/a: 27. 02. 2008. (08:02)
Lokacija: Pazin
Reputation point: 27

Sljedeća

Natrag na Radionica

Na mreži

Trenutno korisnika/ca: / i 1 gost.